Štvou vás e-mailové reklamy, které nepřináší nic užitečného? Můžete se jich zbavit a úplně je zablokovat

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
336 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Mobilním telefonům a podobným zařízením se začal plně věnovat během svého působení na portálu LetemSvetemApplem.eu. Tato oblast elektroniky ho natolik fascinovala, že se tento zájem rozhodl rozvíjet taktéž na obdobně zaměřeném webu SvetAndroida.cz. Nabyté zkušenosti poté vzal do vlastních rukou a vydal se po své vlastní ose. Po čase správu webu Mobify.cz vzala pod křídla společnost abcMedia Network a Lukáš se mohl opět plně věnovat psaní o elektronice.

Lukáš Altman je odborníkem na mobilní technologie a elektroniku. Ve svých článcích spojuje technickou znalosti a s čtivým stylem, čímž denně přivádí na web Mobify.cz nespočet nových čtenářů. Bez problému dokáže představit nejnovější trendy a inovace, ale taktéž předložit srozumitelný praktický postup využití jednotlivých funkcí. Má schopnost detailně popsat jednotlivé komponenty, ale zároveň zůstat srozumitelný pro všechny čtenáře.

Kromě samotného psaní je inovativní ve všech ohledech a pomáhá celé redakci v rozvoji. Neustále předkládá nové nápady, což pomáhá týmu i celému webu v posunu kupředu. Nikdy neodmítne poradit či pomoci, což z něj činí neoddělitelnou a nepostradatelnou součást týmu.

Jednoduchý postup, jak se zbavit otravných reklamních e-mailů. Nenechte si schránu zahlcovat i několikrát denně něčím, co vás nezajímá.

E-mailové reklamy

Jakmile nakoupíte na e-shopu, hrozí, že vám začnou chodit upozornění, nabídky a jiná sdělení. Totéž ale platí o mnoha službách a systémech, do nichž se registrujete – třeba když jde o investiční aplikaci. Odesílatelé se tím samozřejmě chtějí připomenout a nejlépe prodat svou službu nebo produkt, ale když jich chodí několik denně, málokdo je čte, natož všechny. Redakce Mobify proto upozorňuje na jednoduchý způsob, jak se jich zbavit.

Otravných reklamních e-mailů se můžete zbavit

Trik v podstatě není žádným tajemstvím, akorát ho nevyužívá každý. Když už vám začnou podobné e-maily chodit, musí v nich vždy být tlačítko ve smyslu „odhlásit odběr“, a obvykle bývá umístěné na konci. Podíval jsem se v rychlosti do e-mailového klienta, abych si ověřil, jakým způsobem ho jednotliví odesílatelé zobrazují, a bylo všude.

Ale občas je schované mezi jiným textem, případně na barevném podkladu tak, že ho skoro nešlo rozpoznat. Tehdy stačí na takové tlačítko kliknout / klepnout a je to, další reklamní nebo obchodní sdělení dostávat nebudete. Na ostatní e-maily to vliv nemá, takže se nemusíte bát, že by vám nedorazilo třeba potvrzení objednávky, faktura atd., uvádí PCmag.

Základní prevencí je nicméně odmítat zasílání takových e-mailů rovnou. E-shopy ani jiné služby už by tak neměly činit bez výslovného souhlasu (třeba jenom na základně OP by to jít nemělo), ale měly by vyloženě zobrazovat tlačítko „Nezasílat obchodní sdělení“, resp. bývá standardem, že musíte se zasláním dát souhlas. Vedle toho jim pak můžete extra napsat a dožadovat se zrušení, které nesmí odmítnout.

Správný e-mailový klient reklamy vyfiltruje

Jestli už ani nevíte, kde jste přihlášeni, případně si sice některá obchodní sdělení čtete, ale vadí vám, že se mezi nimi ztrácí ty důležitější e-maily, doporučuji využívat správný e-mailový klient. On by to tedy měl umět každý, ale některému to jde lépe, jinému hůře.

Osobně používám už několik let Gmail (dříve jsem měl třeba BlueMail, líbil se mi i Samsung Email nebo Outlook, a mnozí oceňují třeba Proton Mail) a jsem s ním spokojený. Nejenom, že velmi dobře funguje a nabízí funkcionality, které potřebuji, ale v tomto směru také dobře filtruje reklamu od jiných druhů e-mailů, uvádí Google, nicméně pokud je nemažete, zabírají místo.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.