Štvou vás e-mailové reklamy, které nepřináší nic užitečného? Můžete se jich zbavit a úplně je zablokovat
Jednoduchý postup, jak se zbavit otravných reklamních e-mailů. Nenechte si schránu zahlcovat i několikrát denně něčím, co vás nezajímá.

Jakmile nakoupíte na e-shopu, hrozí, že vám začnou chodit upozornění, nabídky a jiná sdělení. Totéž ale platí o mnoha službách a systémech, do nichž se registrujete – třeba když jde o investiční aplikaci. Odesílatelé se tím samozřejmě chtějí připomenout a nejlépe prodat svou službu nebo produkt, ale když jich chodí několik denně, málokdo je čte, natož všechny. Redakce Mobify proto upozorňuje na jednoduchý způsob, jak se jich zbavit.
Otravných reklamních e-mailů se můžete zbavit
Trik v podstatě není žádným tajemstvím, akorát ho nevyužívá každý. Když už vám začnou podobné e-maily chodit, musí v nich vždy být tlačítko ve smyslu „odhlásit odběr“, a obvykle bývá umístěné na konci. Podíval jsem se v rychlosti do e-mailového klienta, abych si ověřil, jakým způsobem ho jednotliví odesílatelé zobrazují, a bylo všude.
Ale občas je schované mezi jiným textem, případně na barevném podkladu tak, že ho skoro nešlo rozpoznat. Tehdy stačí na takové tlačítko kliknout / klepnout a je to, další reklamní nebo obchodní sdělení dostávat nebudete. Na ostatní e-maily to vliv nemá, takže se nemusíte bát, že by vám nedorazilo třeba potvrzení objednávky, faktura atd., uvádí PCmag.
Základní prevencí je nicméně odmítat zasílání takových e-mailů rovnou. E-shopy ani jiné služby už by tak neměly činit bez výslovného souhlasu (třeba jenom na základně OP by to jít nemělo), ale měly by vyloženě zobrazovat tlačítko „Nezasílat obchodní sdělení“, resp. bývá standardem, že musíte se zasláním dát souhlas. Vedle toho jim pak můžete extra napsat a dožadovat se zrušení, které nesmí odmítnout.
Správný e-mailový klient reklamy vyfiltruje
Jestli už ani nevíte, kde jste přihlášeni, případně si sice některá obchodní sdělení čtete, ale vadí vám, že se mezi nimi ztrácí ty důležitější e-maily, doporučuji využívat správný e-mailový klient. On by to tedy měl umět každý, ale některému to jde lépe, jinému hůře.
Osobně používám už několik let Gmail (dříve jsem měl třeba BlueMail, líbil se mi i Samsung Email nebo Outlook, a mnozí oceňují třeba Proton Mail) a jsem s ním spokojený. Nejenom, že velmi dobře funguje a nabízí funkcionality, které potřebuji, ale v tomto směru také dobře filtruje reklamu od jiných druhů e-mailů, uvádí Google, nicméně pokud je nemažete, zabírají místo.
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana