„PPL mi mělo doručit zásilku, ale byl v ní kámen. Dopravce reklamaci zamítl,“ kroutí nevěřícně hlavou Petr

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
686 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Předvánoční nákupy mohou být těžké, zvlášť když se objednává spousta dárků na dobírku. Petr si myslel, že jen vyzvedává další zásilku, ale po otevření v ní našel kámen.

Dodávka PPL

Podvodů je celkově jako hub po dešti, a před Vánoci ještě více. Redakce Mobify dává za příklad jeden, který využívá zmatek v balících. Petr (29) si během předvánočního shonu objednal hned několik dárků pro rodinu na dobírku, protože nerad platil předem. Jedna z objednávek, doručená přes PPL box, stála 2 500 Kč. Když ji doma otevřel, čekalo ho nemilé překvapení – uvnitř byl jen obyčejný kámen.

Někdo to zkrátka zkusil a čekal, zda mu to projde

Blížily se Vánoce a Petr z Hradce Králové postupoval stejně jako každý rok. Vybíral dárky na internetu, kontroloval dodací podmínky a vždycky platil až po převzetí balíku. Zkrátka nerad platil za věci předem, když je ještě neměl fyzicky v ruce. Něco objednal sestře, rodičům, kamarádům i do práce. Balíčků mělo přijít až až.

Někdo využil situace, kdy zákazník nemá možnost ověřit obsah balíku před zaplacením a lidé toho mají v hlavě touto dobou zkrátka hodně. Odeslal náhodnou zásilku s cílem zjistit, jestli ji nějaký člověk skutečně převezme a zaplatí. A stalo se.

Obětí se stal právě Petr, který balík vyzvedl a opravdu zaplatil. Předpokládal, že jde o jeden z jeho balíčků. V tu chvíli měl podvodník na Vánoce přilepšeno o 2 500 korun. Jaké bylo ale překvapení, když Petr balíček otevřel a uvnitř našel prachobyčejný kámen.

PPL se odmítlo reklamace ujmout s odůvodněním, že samotný dopravce chybu nezpůsobil, což je pravda. Služba svou roli ohledně doručení splnila. A byť se jedná o jasný podvod ze strany odesílatele, kurýrní společnost s tím už nemá nic společného.

Mohla to být jen náhoda nebo promyšlený tah

Tento typ podvodu je zkrátka takový pokus omyl. Nějaký podvodník zkrátka spoléhal, že Petr zásilku převezme. Někdy by to mohl být člověk z okolí, u kterého znáte jeho návyky a třeba právě odpor k placení předem. Ale mohlo jít o úplnou náhodu, i to se stává. Začátkem letošního roku informovala PČR o samotné doručovatelce, která do zásilek dávala kameny. Možná se ten někdo inspiroval.

Aby toho nebylo málo, spousta podvodníků vytváří přímo i falešné kurýrní služby, třeba kopii České pošty, o čemž Mobify informovalo měsíc nazpět. Petrův příběh je varováním pro každého, kdo nakupuje bez platby předem. Snažte se mít v balíčcích přehled a neplaťte nic, u čeho si nejste 100% jistí, co to je.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.