Rozhovor: Spotify přestalo inovovat, zato Apple Music nabízí uživatelům stále více. Mají tak získat nejlepší hudební platformu na světě

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
391 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Apple Music je prý inovativní hudební aplikace, která získává náskok nad Spotify a jinými konkurenty, zaznělo přímo z Applu.

Apple Music

Apple Music má mnoho konkurentů, tím největším je asi Spotify, které je dlouhodobě nejužívanější platformou pro streamování hudby na světě. Redakce Mobify přitom narazila na rozhovor s viceprezidentem Apple Music, Oliverem Schusserem, podle něhož – stejně jako ostatní – Spotify „zaostává“ a přestává se soustředit na hudbu, zatímco Apple Music dosahuje v této oblasti skvělých výsledků a neustále inovuje. Což platí jak pro platformu, tak pro samotný poslech.

V čem má být Apple Music o tolik lepší než jiní

Z rozhovoru zveřejněného na Wallpaper vyplývá, že již zmíněný viceprezident Apple Music vyzdvihl především poměrně nové funkce Apple Music Sing, Classical, zobrazování textů písní a prostorový zvuk, což označil za prémiové a inovativní funkce Apple Music.

Určitě to lze vnímat jako pokrok, ale třeba ty texty písní umí Spotify už nějakou dobu, tak si nejsem jistý, zda se někdo z Applu tradičně nechlubí opožděnou „inovací“, ale to je jedno. Třeba prostorový zvuk je však určitě vítán, zdaleka ho nenabízí všechny platformy.

Oliver Schusser přitom uvedl, že poslouchá hudbu s prostorovým zvukem přes 90 % předplatitelů Apple Music, což podtrhuje, jak ceněná funkce je. A současně také dodal, že se Apple aktuálně soustředí na sluchátka, ať jde o jeho vlastní nebo Beats, které prý vnímá jako prémiovou značku, přičemž musel kompletně přetvořit svou nabídku sluchátek, uvádí 9to5mac.

Jiné platformy potom „nařkl“, že se soustředí více na audioknihy a podcasty, zatímco Apple Music se věnuje naplno hudbě. A v inovacích prý hodlá pokračovat vysokým tempem i přesto, že od nich ostatní podle viceprezidenta upouští. Osobně to úplně neposoudím, jelikož Apple Music nemám, ale ani v počtu předplatitelů zatím zdaleka nedominuje.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.