PS6 unikl, hráči mohou jásat. Bude 3krát rychlejší než PS5, ale přesto levnější

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
523 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Unikly informace o chystajícím se PlayStationu 6. Podle všeho to bude nadupaná konzole, která by ale měla být energeticky méně náročná, a dokonce i cenově dostupná.

PlayStation 6

Vypadá to, že příští herní konzole od Sony bude výrazně pokročilejší. Dle uniklých informací, které redakce Mobify zaregistrovala, má PlayStation 6 nabídnout trojnásobně vyšší grafický výkon než PS5, a přitom bude energeticky úspornější a možná i cenově dostupnější než předchozí generace.

Unikly už konkrétní technické parametry

Podle kanálu „Moore’s Law is Dead“ se PS6 objeví nejspíše koncem roku 2027, možná na přelomu s rokem 2028, a bude poháněn APU od AMD nazvaným Orion. Tato sada čipů by měla obsahovat osm jader CPU inspirovaných Zen 6 a grafiku založenou na RDNA 5 s až 48 výpočetními jednotkami běžícími nad 3 GHz.

Uniklé informace také mluví o použití GDDR7 paměti s přenosovou rychlostí 32 GT/s na 160bitové sběrnici, jak popsal TweakTown. Pro hráče to znamená jediné – vynikající hratelnost rozmanitých her.

Výkon ray tracingu by se podle odhadů mohl zvednout šestkrát až dvanáctkrát oproti PS5, rasterizace by pak mohla být cca 2,5× až 3× vyšší. Navíc by čipy mohly být vyráběny na 3nm procesu, což by mělo zaručit nižší spotřebu (odhady uvádí okolo 160 W TDP) i při zachování vysokého grafického výkonu.

Proč by mohl být PS6 levnější

Největší zvrat by mohl pravděpodobně přijít v ceně. Sony se totiž údajně zaměřil na efektivitu a optimalizaci, a díky tomu bude možné držet menší cenu než u startovní verze PS5. Nižší příkon též naznačuje, že chlazení nebude až tak náročné, což snižuje náklady na konstrukci konzole. To by mohlo znamenat atraktivnější poměr cena/výkon.

Sony také podle úniků plánuje plnou zpětnou kompatibilitu s hrami pro PS4 a PS5, což znamená pro hráče obsáhlou knihovnu titulů ihned po vydání, jak upřesnil Geeky-gadgets.

Přestože vše vypadá působivě, jsou to zatím stále spekulace. Sony bude muset najít rovnováhu mezi výkonem a spotřebou, ale i mezi výbavou a dostupností. Pokud se ale PS6 opravdu ukáže jako „levnější a výkonnější“, může to ovlivnit celý herní trh. Konkurenční konzole i PC platformy se dostanou pod tlak. Snad tedy budeme moci jako hráči skákat radostí.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana, Oficiální web Geeky-Gadgets

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.