Nechoďte do servisu, když Apple Watch nejdou nabít. V 90 % případů to vyřešíte sami a bez investic
Dojít k tomu může z různých příčin, ale naprostou většinu z nich můžete řešit. Často je přitom tím nejlepším to nejjednodušší.

Někdy může jít o následek mechanického poškození (třeba v důsledku pádu), jindy je na vině dlouhodobé „uložení k ledu“ nebo jenom nefunkční příslušenství. Redakce Mobify se ovšem shoduje, že příčiny, proč Apple Watch nenabíjí, můžete v mnoha případech vyřešit sami, což mohu za roky působení v servisu potvrdit s tím, že cca v 1 případě z 10 bylo třeba vyměnit baterii. Oprava vás tak čeká až v opravdu krajním případě.
Usaďte hodinky na nabíječku správně
Občas se může stát, že Apple Watch nepoložíte na nabíječku úplně správně, jenomže i opravdu malé posunutí může zapříčinit, že se nebudou nabíjet. Zkuste je proto zvednout a znovu usadit, tentokrát správně (aby senzor přesně padl do jamky).
Zkontrolujte, že je kabel správně zapojen
Možná někdo za nabíječku trhl, v důsledku čehož zůstal povytažený konektor kabelu, případně adaptér ze zásuvky, uvádí LifeWire, tak to zkuste překontrolovat.
Zkuste jinou zásuvku nebo ji zapněte
Na vině může být nefunkční zdroj, tedy zásuvka nebo powerbanka, event. notebook či jiné zařízení – zkuste proto jinou. A pokud máte prodlužovačku s možností vypnutí, zkontrolujte, že ji nikdo nevypnul – stává se to častěji, než by si člověk myslel.
Ujistěte se, že nabíjení nic nebrání
Kontaktu senzoru a nabíječky nesmí nic bránit – proces přitom může překazit jak nějaký ochranný obal, tak znečištění (pilinami, olejem apod.), tak se ujistěte, že jsou plochy Apple Watch i nabíječky naprosto čisté, doporučuje Apple.
Zkontrolujte, zda není kabel poškozen
Vím, že někteří používají příslušenství doslova do doby, než se rozpadne – rozštěpené a překroucené kabely nebo ulámané konektory jsou naprosto běžné. Jestli ale kabel „držel“ v takovém stavu rok a stále fungoval, možná už nadešel jeho čas.
Apple Watch aktualizujte
Jedná-li se o softwarovou chybu, odstraní ji téměř jistě aktualizace na nejnovější verzi operačního systému. To provedete následovně:
- Na Apple Watch: Otevřete „Nastavení“ a přejděte do sekce „Obecné“, tam zvolte „Aktualizace softwaru“
- Na iPhonu: Otevřete aplikaci „Watch“ a přejděte do sekce „Obecné“, tam zvolte „Aktualizace softwaru“ a „Stáhnout a nainstalovat“
Proveďte vynucený (tvrdý) restart
Hodinky se mohly softwarově zaseknout, což sice bývá vzácné, ale nikoliv vyloučené. Zkuste tedy provést jejich restart za pomoci fyzických tlačítek:
- Současně stiskněte a držte digitální korunku a tlačítko pod ní asi 30 sekund
- Zhruba po 10 sekundách se hodinky restartují, což poznáte podle toho, že se na displeji objeví logo Apple – tlačítka však napouštějte a držte je dohromady alespoň uvedených 30 sekund
Vraťte Apple Watch do továrního nastavení
Jestli nic výše zmíněné nepomohlo a jedná se o softwarovou chybu, může ji ještě odstranit, pokud vrátíte chytré hodinky do továrního natavení:
- Otevřete systémové „Nastavení“ na hodinkách a přejděte do sekce „Obecné“, naviguje Forbes
- Klepněte na „Obnovit“ a poté na „Smazat data a nastavení“
- Potvrďte smazání heslem Apple Watch
- Nakonec to odsouhlaste tlačítkem „Pokračovat“
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana, Oficiální stránky Apple