Stahování z Google Play se může na telefonech s OS Android zasekávat a hlásit chybu „Čeká se na stažení“. Má to snadné řešení
Jedná se o poměrně častou chybu, s níž se můžete setkat i několikrát do roka. Pokud nechcete čekat, než se vyřeší sama, nabízí se několik postupů, jak to urychlit.

Nejeden uživatel už jistě někdy zažil, že ačkoliv potvrdil stažení hry nebo jiné aplikace, nic se nedělo, a jemu nezbývalo, než čekat – tedy pokud to nevzdal. Jedná se o ne zrovna ojedinělou chybu (bug, chcete-li), s níž se ale můžete vypořádat. V opačném případě může opravdu trvat stav „Česká na stažení“ i několik hodin, případně tam „zůstat viset“. Existuje nicméně několik možností, jak tuto chybu opravit a požadovanou aplikaci si stáhnout.
Restartujte mobil, obvykle to pomůže
Možná někdo znáte „rýpavou“ otázku, zda jste to zkusili vypnout a zapnout – jakkoliv se může zdát jízlivá, v praxi opravdu pouhé restartování vyřeší spoustu problémů.
Zkontrolujte aktuálně stahované aplikace
Jak vysvětluje AndroidAuthority, často jsou na vině jiné aplikace, jejichž aktualizace dostala přednost před stahováním té nové, a pokud jich máte v telefonu třeba i stovky, případně nějaké větší, může to opravdu trvat déle – navíc se slabším připojením k internetu:
- Otevřete „Google Play“ a klepněte na profilový obrázek
- Zvolte „Spravovat aplikace a zařízení“ a následně „Spravovat“
- Aplikace, které jsou v procesu aktualizace, přerušte klepnutím na „X“
Ujistěte se, že máte dobré připojení
Naznačil jsem to už výše a je to poměrně zásadní, protože při slabém nebo i vypadávajícím připojení, kdy se sotva načte stránka na internetu, to může trvat mnohonásobně déle. Někdy ale bývá na vině pouze Wi-Fi, zatímco mobilní data fungují v pořádku – pokud jich tedy máte dost, zkuste alespoň pro stažení přepnout na ně, a také přes ně povolte stahování, uvádí Google.
Vyčistěte mezipaměť (cache) Google Play
V mezipaměti je toho často uloženo více, než skutečně uživatel potřebuje, a časem to může být spíše na škodu, u Google Play nemluvě. Zkuste proto data smazat:
- Otevřete systémové „Nastavení“ a přejděte do sekce „Aplikace“
- Najděte konkrétně aplikaci „Google Play“
- Klepněte na „Úložiště a mezipaměť“ (nebo něco v tom smyslu)
- Zvolte „Vymazat mezipaměť“ (někdy to je anglicky „cache“)
Udělejte v telefonu dostatek místa
Jedná se o docela častý problém u starších a levnějších zařízení, která mají nízkou kapacitu úložiště. Zkontrolujte tedy v nastavení v sekci „úložiště“, zda je volný dostatek místa.
Proveďte aktualizaci operačního systému
V praxi se mi osobně už párkrát stalo, že něco neznámo proč nešlo, ačkoliv jít mělo, a vyřešila to až obyčejná aktualizace operačního systému. Možná prostě přestalo něco fungovat, jak mělo, nebo byla v původní verzi chyba, která právě bránila stahování.
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana