Pomalý internet můžete zrychlit u jakéhokoliv telefonu. Nezáleží, kolik stál nebo jak je starý
Občas to může být situace, s níž nic neuděláte, jindy má naopak hned několik řešení. Zkusit jich obvykle musíte více, obvykle nelze doporučit jediné, které zaručeně zafunguje.

Někdy jsou mobilní data až překvapivě pomalá, a ačkoliv svítí aktivní 5G, případně alespoň LTE, sotva odpovíte na chatu, natož abyste si pustili video. Samozřejmě se může stát, že je internet ve vašem okolí přetížený (stalo se mi to na letišti), ale redakce Mobify upozorňuje, že může být těch důvodů být více – existuje ovšem řada možností, jak je řešit.
Vypněte spořič dat
Stát se to opravdu může, takže pokud jste zvyklí mít běžně spořič dat aktivní, jelikož jich nemáte dost nebo chcete šetřit baterii, ujistěte se, že je vypnutý.
Restartujte telefon
Sice úplně jednoduchá rada, ale obvykle vyřeší naprostou většinu problémů. Možná se jenom telefon špatně chytá v síti a restart to může spravit, potvrzuje MakeUseOf.
Změňte místo
Jak jsem zmiňoval výše, na některých místech může být připojení přetížené, a stejně tak se může stát, že má někde prostě špatný dosah – kdysi se mi to stávalo u jednoho operátora v tovární hale, ačkoliv ostatní tam měli pokrytí bezproblémové.
Zakažte činnost na pozadí
Některé aplikace pracují (a tedy využívají i mobilní data) na pozadí, ačkoliv je zrovna nemáte spuštěné. Zkuste je proto zakázat – v nastavení najděte sekci „Mobilní data“, v níž byste měli vidět i jednotlivé aplikace – jednoduše deaktivujte všechny, které nepotřebujete.
Ověřte si, že máte dostatek dat
Máte-li nějak omezená data, zjistěte se, že jste je nevyčerpali úplně. Někdy totiž přestanou fungovat úplně, jindy dojde k výraznému zpomalení nebo omezení na chatovací aplikace.
Připojte se na jiného operátora
Stalo se mi to kdysi v zahraničí, konkrétně v Řecku, kde se telefon automaticky připojil na místního poskytovatele, ale internet mi nešel (volání a SMS ano), zatímco kamarádce extrémně pomalu. Když jsem volal na infolinku, sdělili mi, ať si to v nastavení přepnu na jiného, protože s tím, kterého mobil automaticky vybral, nemá můj operátor smlouvu na internet, pouze na ostatní služby.
Vyjměte a znovu vložte SIM kartu
Někdy se to může stát z ničeho nic, jindy v důsledku pádu nebo třeba špatným formátem SIM karty (třeba když ji máte vloženou přes adaptér, vystřihli jste ji ze starší apod.). Jednoduše ji zkuste z mobilu vytáhnout a znovu vložit, případně ho poté ještě restartujte.
Aktualizujte OS
Ne vždy je dobrý nápad odkládat aktualizaci operačního systému na poslední chvíli nebo úplně, neboť může ta současná mít nějakou chybu, kvůli níž jsou mobilní data pomalá. Jednoduše tedy operační systém aktualizujte na nejnovější verzi, doplňuje WikiHow.
Deaktivujte VPN
Jestliže si udržujete větší soukromí přes VPN (doporučuji ji ponechat na letišti i v zahraničí), může to mít rovněž negativní dopad na rychlost mobilního internetu.
Obnovte nastavení sítě
Možná se jedná o chybu, kterou nelze výše zmíněnými způsoby vyřešit – tehdy se nabízí zkusit obnovit nastavení sítě telefonu – v případě iPhonu to je:
- Otevřete „Natavení“ telefonu
- Jděte do sekce „Obecné“
- Sjeďte až dolů na „Přenést nebo resetovat iPhone“
- Klepněte na „Resetovat“
- Z nabídky zvolte „Obnovit nastavení sítě“
- To potvrďte kódem obrazovky a je to
Jestliže máte OS Android, není postup u každého telefonu jednotný, dle nadstavby se to může mírně lišit, ale obecně platí následující:
- Otevřete „Natavení“ telefonu
- Jděte do sekce „Systém“
- Klepněte na „Pokročilé možnosti obnovení“
- Zvolte „Obnovit Wi-Fi, mobilní síť a bluetooth“ (nebo něco v tom smyslu)
A ještě upozornění na závěr od redakce Mobify: jestli telefon spadl na nesprávné místo, mohlo to vést k poškození antény, případně základní desky, v důsledku čehož fungují mobilní data pomalu, vypadávají apod. Tehdy pomůže jedině servis, ale oprava základní desky bývá drahá a nerentabilní (hlavně u starších modelů).
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana