Apple získal hodnocení A+, tak udělal vtipnou až děsivou reklamu na svůj prohlížeč Safari. Ukazuje, jak vás jako jediný (ne)sleduje
Apple vypustil do světa reklamu, kterou poukazuje na nízkou ochranu soukromí při používání internetových prohlížečů, které vidí skoro vše.

Soukromí každého, kdo využívá chytré zařízení (ať jde o telefon, tablet, počítač, chytré hodinky a jiné), je tak nějak „vlastnictvím technologických společností“. Není žádným tajemstvím, že sbírají data jak samotní výrobci přístrojů, tak vývojáři jednotlivých aplikací, s nimiž následně nějak nakládají, na což reagoval Apple reklamou o svém internetovém prohlížeči, kterou redakce Mobify zaznamenala.
Vidí snad úplně vše, protože to vydělává
Myslím, že mají víceméně všichni tak nějak jasno, kdo je „šmíruje“ ze všech nejvíce – Google a Facebook, zatímco Twitter je na tom lépe jenom o trochu, a s hodnocením A+ dopadl Apple, uvádí Security. Výpočet pro udělování „známek“ je sice o něco komplexnější, ale ve zkratce říká, kolik toho jednotlivé společnosti sbírají, ačkoliv jiné se bez toho obejdou.
Nechci se tu teď pouštět do nějakých větších rozborů, zda nás telefony poslouchají, když nám sotva o 20 minut později zobrazují reklamy o tom, o čem se bavíme ...nebo proč nám zobrazují reklamy na něco, s čím nemají mít nic společného a přece mají.
Velice vtipně na to reagoval Apple – řekl bych v dnešní době, kdy se nesmí skoro nic, až trochu nekorektně, ačkoliv reklamu nemíří proti nikomu konkrétnímu. Pustit si ji můžete níže, přičemž humorně ukazuje, jak moc nás některé internetové prohlížeče sledují doslova na každém kroku, zatímco Safari poskytuje mnohem větší míru soukromí.
Safari mnoho věcí nevidí nebo neprozrazuje
Reklama je zacílena na bezpečnost internetových prohlížečů. Ty běžně vidí, z jakého zařízení jste na stránky přišli, jakou má verzi OS nebo unikátní identifikační číslo (IMEI). A je toho mnohem více. V podstatě říká, že nemáte soukromí vůbec nikde a v žádném směru.
Poskytnout vám ho však může Safari, které například zajistí, že sledovací nástroje vidí vás iPhone jako kterýkoliv jiný a nedokáží ho rozlišit, vysvětluje 9to5mac, a stejně tak třeba Apple maže z odkazů sledovací identifikátory (např. různá čísla a písmena), pakliže je posíláte přes zprávu nebo e-mail. Reklama se mi osobně líbí, ale je až děsivé, že vlastně ani moc nepřehání.
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana
