Apple získal hodnocení A+, tak udělal vtipnou až děsivou reklamu na svůj prohlížeč Safari. Ukazuje, jak vás jako jediný (ne)sleduje

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
555 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Apple vypustil do světa reklamu, kterou poukazuje na nízkou ochranu soukromí při používání internetových prohlížečů, které vidí skoro vše.

Safari

Soukromí každého, kdo využívá chytré zařízení (ať jde o telefon, tablet, počítač, chytré hodinky a jiné), je tak nějak „vlastnictvím technologických společností“. Není žádným tajemstvím, že sbírají data jak samotní výrobci přístrojů, tak vývojáři jednotlivých aplikací, s nimiž následně nějak nakládají, na což reagoval Apple reklamou o svém internetovém prohlížeči, kterou redakce Mobify zaznamenala.

Vidí snad úplně vše, protože to vydělává

Myslím, že mají víceméně všichni tak nějak jasno, kdo je „šmíruje“ ze všech nejvíce – Google a Facebook, zatímco Twitter je na tom lépe jenom o trochu, a s hodnocením A+ dopadl Apple, uvádí Security. Výpočet pro udělování „známek“ je sice o něco komplexnější, ale ve zkratce říká, kolik toho jednotlivé společnosti sbírají, ačkoliv jiné se bez toho obejdou.

Nechci se tu teď pouštět do nějakých větších rozborů, zda nás telefony poslouchají, když nám sotva o 20 minut později zobrazují reklamy o tom, o čem se bavíme ...nebo proč nám zobrazují reklamy na něco, s čím nemají mít nic společného a přece mají.

Velice vtipně na to reagoval Apple – řekl bych v dnešní době, kdy se nesmí skoro nic, až trochu nekorektně, ačkoliv reklamu nemíří proti nikomu konkrétnímu. Pustit si ji můžete níže, přičemž humorně ukazuje, jak moc nás některé internetové prohlížeče sledují doslova na každém kroku, zatímco Safari poskytuje mnohem větší míru soukromí.

Safari mnoho věcí nevidí nebo neprozrazuje

Reklama je zacílena na bezpečnost internetových prohlížečů. Ty běžně vidí, z jakého zařízení jste na stránky přišli, jakou má verzi OS nebo unikátní identifikační číslo (IMEI). A je toho mnohem více. V podstatě říká, že nemáte soukromí vůbec nikde a v žádném směru.

Poskytnout vám ho však může Safari, které například zajistí, že sledovací nástroje vidí vás iPhone jako kterýkoliv jiný a nedokáží ho rozlišit, vysvětluje 9to5mac, a stejně tak třeba Apple maže z odkazů sledovací identifikátory (např. různá čísla a písmena), pakliže je posíláte přes zprávu nebo e-mail. Reklama se mi osobně líbí, ale je až děsivé, že vlastně ani moc nepřehání.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.