60% sleva na Netflix, Disney+ nebo HBO: Lidé si chválí nový balíček, který který jim ušetří 210 Kč každý měsíc
Přilákat nové předplatitele se daří i díky konceptu, který vybere část platby od samotných lidí, a část od inzerentů. Filmy i seriály jsou díky tomu výrazně levnější.

Streamovací platformy jako Netflix, HBO, Disney+ a další se ve světě i u nás těší veliké oblibě, byť zrovna Česká republika je trh poměrně malý. Oproti jiným zemím navíc i docela levný, ale nehledě na cenu volají lidé ve všech státech po levnějších tarifech, případně aby byly zdarma. Redakce Mobify si všimla, že v Americe již první z možností testují, a to výměnou za reklamy. Jestli se koncept osvědčí, je pravděpodobné, že dorazí i do Evropy.
V ČR to máme hodně levně, prozatím
Ačkoliv probíhá sem tam nějaké zdražení, stále jsme na tom velice dobře. Třeba úplně nejnižší tarif „Basic“ u Netflixu stojí 199 Kč / měsíc, zatímco ve Francii startuje dle theWrap na 10,99 € (tedy v přepočtu asi 280 Kč). O něco větší rozdíl je pak u verze Premium, za níž v ČR zaplatíme 319 Kč / měsíc, zatímco ve Francii už 19,99 €, což je zhruba 509 Kč. Kdo by namítal, že mají oproti nám zase vyšší mzdy, tak to sice pravda je, ale na druhou stranu mívají i výrazně vyšší výdaje.
Samozřejmě ne vždy a ne všichni, ale WeAreDevelopers uvádí ve Francii průměrnou mzdu v roce 2023 cca 2 600 €, což vychází na 66 200 Kč. Na naše poměry velmi dobré, ovšem třeba dle HousingAnywhere vyplývá, že pronájem garsonky stojí v Paříži běžně 1 200 až 1 500 €, takže asi 30 000 až 38 000 korun. I více jak polovinu výplaty průměrné mzdy, nikoliv minimální. Ve výsledku tedy nelze tvrdit, že by se měli nutně lépe, byť někteří ano.
Pro srovnání, dle ScreenBinge vychází tarif HBO s reklamami ve Francii na 9,28 €, takže zhruba 240 Kč / měsíc. Cenově se tedy streamovací platformy pohybují cca stejně, rozdíl bývá obvykle kolem 20 %, v případě předplatného na celý rok je úspora kolem 15 %.
Sledování za reklamy je levnější o více než 60 %
Cílem tohoto kroku bylo přitáhnout i neplatící, tedy nové, zákazníky, což se minimálně v Americe povedlo. Jak uvádí Netflix, v listopadu 2023 měl 247 milionů předplatitelů, a z toho 6 % využívalo tarifu s reklamami, což je asi 15 milionů. Jak uvádí výše zmíněný theWrap, v případě Francie stojí u Netflixu tarif „Standard“ bez reklam 13,99 €, tedy 360 Kč / měsíc, s reklamami pak 5,99 € (150 Kč).
Rozdíl je tedy více než 60 %, což je poměrně zásadní a pro mnohé atraktivní. Na druhou stranu je třeba sledovat asi 4 minuty reklam za každou hodinu sledování seriálu nebo filmu, na což se nejspíše dá zvyknout (i když jak kdo samozřejmě, osobně bych to asi nechtěl).
Sledování za reklamy v Evropě zatím není
Zmíněný koncept, kdy uživatel platí pouze nižší částku a rozdíl oproti standardu kompenzuje sledováním reklam, prozatím funguje ve Spojených státech amerických, a to poměrně dobře, neboť počet předplatitelů roste. Jak Netflixu, tak HBO, Disney+ a dalším. Zda a kdy zavítá tato metodika také do evropských zemích, není v tuto chvíli jasné, ale je pravděpodobné, že k tomu dříve nebo později dojde. Už jenom proto, že tarify stále zdražují.
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana, Oficiální stránky Netflix