Rozčílený zákazník přinesl nefunkční MacBook po výměně baterie a chtěl hodit vinu na servis. Ukázalo se ovšem, že ho pozvracel

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
410 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Zákazník chtěl reklamovat notebook a zamaskovat tak poškození. Když jsem mu ale ukázal, jak vypadá uvnitř, rychle otočil.

MacBook s rozbitým displejem

I když jsem dělal servisního technika jenom několik let, setkal jsem se za tu dobu se spoustou méně i více uvěřitelných situací. Jinými slovy: „Nikdy by mě nenapadlo, jak strašně jsou někteří lidé ulhaní a co všechno si dokáží vymyslet, jenom aby dostali něco zadarmo.“ Na jednu stranu chápu, hradit si drahou opravu nikdo nechce; ale hodit to na servis? V tomto případě mi někdejší zákazník donesl pozvracený notebook, a za redakci Mobify se o kuriózní případ podělím.

Zákazník se to pokusil hodit na servis

Že dojde k nějaké nehodě, je běžné. Několikrát týdně jsme např. zachraňovali politý notebook, protože si do něj někdo převrhl skleničku s pitím. Stane se. A stejně tak se může stát, že časem přestane fungovat v servisu vyměnění díl (mohl mít zrovna nějakou vadu, ale třeba ho prostě nějak poškozený notebook odmítá).

Nejspíše na to hřešil i jeden zákazník, který mi donesl MacBook, u něhož jsme asi 3 týdny před tím měnili baterii (akumulátor). Nakráčel se slovy: „Nesu vám to zpátky, pěkně jste mi to zku**ili.“ Že někdo ani nepozdravil a jednal hrubě namísto normální domluvy, bylo běžné, takže jsem jeho tón vůbec neřešil a zeptal se, o co jde.

U nás nedávno měněná baterie prý přestala fungovat a odpálila mu notebook, který prostě z ničeho nic vypnul a už nešel zapnout. Jako standardně jsem proto chtěl zařízení přijmout k reklamaci, abych provedl diagnostiku a zjistil příčinu. Jenomže když mi zákazník MacBook předával, cosi mi vyteklo na ruku a poměrně to zapáchalo.

Na dotaz, zda do něj něco nevylil, mi odsekl slovy: „Nejsem de*il, na svoje věci si dávám pozor.“ Dobrá, neřešil jsem, ale požádal jsem ho, zda by se mnou mohl chvíli počkat, ať se dovnitř podíváme společně. Po sepsání protokolu jsem MacBook rozdělal, resp. stačí sundat spodní víko, to je několik šroubků, a celý byl „čímsi“ zalitý (už podle pachu ovocnou vodkou).

Nesnažil se zapírat a hned se přiznal

Když jsem zákazníkovi sdělil, že tohle na vadnou baterii nevypadá, protože do notebooku evidentně něco nateklo, historky o naší chybě se okamžitě vzdal a sdělil mi: „Jo, no, to tam bratr trochu nazvracel, když jsme se dívali na film, ale vysušil jsem to fénem.“ Asi nemusím dodávat, že mít něco takového na stole a čistit z toho zvratky je nechutné a náročné.

Se zákazníkem jsme se nakonec domluvili na diagnostice, zda lze ještě notebook zachránit. I když je to někdy možné i při úplném utopení, v tomto případě nebylo. Když s ním totiž manipuloval a otočil ho o 90 °, aby jej schoval do batohu, natekl alkohol (i se žaludečními šťávami) na „nesprávná“ místa a zkratoval základní desku, a navíc i zničil displej. Zákazník to akceptoval a MacBook si bez dalšího obviňování odnesl. Šlo o jeden z mých nejintenzivnějších zážitků v servisu.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.