Nahněvaní nakupující na Sheinu varují ostatní, aby si dávali pozor na trik v košíku. Bez jejich vědomí od nich inkasoval až 50 % navíc

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
501 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Na internetu přibývá stížností na zvláštní chování cen na Sheinu. Ceny zboží se po přidání do košíku zvedají i o desítky procent, aniž by na to systém upozornil.

Shein

Redakce Mobify zaznamenala v posledních týdnech stovky příspěvků na sociálních sítích od naštvaných zákazníků Sheinu. Všimli si, že jim obchod nakonec účtuje víc, než kolik reálně vidí u jednotlivých produktů. Po přidání položek do košíku nebo při zaškrtnutí vybraných věcí se náhle změní celková cena objednávky. Rozdíly se dle zákazníků pohybují mezi 20 až klidně 50 %.

Ceny vzrostou bez jakéhokoli zásahu uživatele

Na problém upozornila také influencerka z TikToku vystupující jako @madibaby111, která ve svém videu ukázala, jak se šaty zlevněné z cca 15 liber na 6 liber (tedy z asi 420 Kč na 170 Kč) po vložení do košíku znovu zdražily na zhruba 9 liber, cca 250 Kč. Video vyvolalo mnoho reakcí a komentářů od dalších lidí, kteří popsali stejnou zkušenost.

Stejné zkušenosti sdílí i uživatelé na Redditu, kde vznikla celkem rozsáhlá debata o tom, proč si položky v košíku tak nějak žijí vlastním životem. Někteří tvrdí, že se cena mění podle denní doby, jiní myslí, že systém reaguje na aktivitu uživatele nebo délku, po jakou je položka v košíku uložená. Sami jsme to vyzkoušeli a na stránkách obchodu naházeli do košíku pár věcí. Po chvíli byla výsledná suma téměř o třetinu vyšší.

Reakce Sheinu? Sleva se může přepočítávat

Jak informoval theSun, zástupci společnosti Shein uvedli, že ke změnám cen může docházet kvůli kombinaci časově omezených slev, propagačních akcí nebo automatického výpočtu nejvýhodnější nabídky. Podle firmy se systém snaží přizpůsobit tak, aby zákazník získal co nejlepší cenu za celý nákup, i když to nemusí odpovídat slevám zobrazeným u každé položky samostatně.

Jednoduše lze říci, že pokud zákazník využije více druhů slev najednou, algoritmus je může přepočítat jinak, než by očekával. Může také dojít k tomu, že akce, která byla aktivní při prohlížení produktu, mezitím vyprší a cena se aktualizuje podle nových podmínek. Říká se tomu tzv. dynamické oceňování a využívají ho i jiné e-shopy, jenže problém je v transparentnosti. V případě Sheinu zákazníci často neví, že cena vzrostla.

Pokud narazíte na nesrovnalost, pořiďte screenshot a porovnejte ho s původní cenou. Co jsme si na základě rad zákazníků všimli, pomáhá nakupovat v anonymním režimu nebo přes jiný prohlížeč. Některým uživatelům se tak podařilo vrátit cenu na tu původní. V případě větších rozdílů je možné obrátit se na zákaznickou podporu Sheinu.

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana, TikTok madibaby111

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.