Seznam.cz je český internetový gigant, který zaujal velmi silné postavení zejména v mediálním prostředí. Původně sloužil jako vyhledávač, mapy a provozovatel e-mailu, postupně spustil katalog firem, srovnávač zboží, nebo stránky o počasí, které přináší nejpřesnější informace v reálném čase. Poslední roky působí Seznam.cz také jako mediální prostor, který přináší vlastní zprávy a výpisy těch nejlepších článků z českých magazínů.

  • Seznam.cz – internetový vyhledávač pro ČR
  • Mapy.cz – v českém prostředí silný konkurent Google map
  • Seznam e-mail – největší poskytovatel e-mailů u nás
  • Zbozi.cz – srovnávač produktů z českých e-shopů
  • Seznamzpravy.cz – vlastní mediální portál se silným postavením
  • Novinky.cz – silné médium založené v roce 1998 Seznamem
  • Sport.cz – největší on-line magazín o sportu u nás
  • Sklik – vlastní reklamní systém (obdoba Google Ads)
  • Sreality.cz – realitní portál k pronájmu i prodeji nemovitostí
  • Sauto.cz – srovnávač vozidel od českých prodejců
  • Sbazar.cz – on-line tržiště použitých věcí, opět jedno z nejstarších
  • Lide.cz – jedna z nejstaršch seznamek v České republice
  • Stream.cz – internetová televize s vlastní tvorbou i sdíleným obsahem
  • Windy.com – přesné informace o počasí z celého světa v reálném čase
  • Kupi.cz – letáky a akce největších obchodů u nás

Služeb, aplikací a projektů má Seznam.cz na svědomí mnohem více, tohle jsou ty nejznámější. Naprostá většina je lokalizována pro český trh, na kterém seznam doslova převálcoval veškerou konkurenci. Poměrně rychle si také vytváří silné postavení na mediálním poli, z něhož postupně „odstraňuje“ konkurenční weby.

Internetový portál Seznam.cz založil Ivo Lukačovič už v roce 1996 jako internetový katalog a vyhledávač. Jenom hlavní stránka seznam.cz má odhadovanou měsíční návštěvnost mezi 180 a 200 miliony. S investicí pouhých 50 000 Kč vybudoval firmu obrovských rozměrů, která dnes dosahuje obratu kolem 3,5 miliardy Kč (z toho čistý zisk více jak 1,04 miliardy Kč).